sissels-top-14

Timebeskrivelser

Vi følger trender og opptatt av å ha et godt og variert treningstilbud!

Nyheter er alltid på plass i vår spennende bransje. DU kan mye mer enn du tror – og har du trent en type gruppetrening lenge, er det kanskje greit å prøve noe nytt?

Variasjon kan være nøkkelen til livslang bevegelse. Kombiner styrke og kondisjonstrening og varier mellom å trene inne og ute. Det viktigste er å ha det kjekt mens du er i aktivitet!

Treningstips!

  • Ta dørstokk-mila og kom i gang! Trene sammen? Ta gjerne med en venn. Kjekt å være flere!
  • Vær bevisst og hensyn til eget nivå. – Start treningen gradvis, øk opp intensitet og antall treningsdager etter hvert. Det viktigste er at du koser deg på klassene og utfordrer deg selv mot å forbedre din fysisk form.
  • Vi er opptatt av trygg trening. Følg instruktørenes råd om teknikk og alternative øvelser.
  • Trenger du litt ekstra veiledning? Eller en ekstra utfordring? Det er ikke flaut å spørre! Vi er her for deg!
  • Tatt i bruk sprek og blid appen? Du kan her forhåndsbooke klasser direkte på mobilen! Les mer om timebeskrivelser på appen og finn ut hvilke timer som passer for deg.

Gruppesal-regler og anbefalinger

  • Forhåndsbooking – Gjør en treningsavtale med deg selv!
  • Du kan nå planlegge hele treningsuken din og forhåndsbooke 1 uke i forkant!
  • Avbooking: Husk å avbooke i god tid, slik at andre kan få mulighet.
  • På senteret: Trekk bookinglapp inntil 5 min før klassen starter.
  • Trivsel: Vis hensyn og rydd utstyr på plass ved endt time.
  • Telefoner bør ligge i garderobeskap.

Team Sissels ønsker deg velkommen på gruppetrening!

Våre dyktige instruktører inspirerer og motiverer deg mot nye mål!

Gruppetimer

Dagens økt

Er du ute etter rask formstigning? Da skal du prøve Dagens Økt! Supereffektiv sirkeltrening med kondisjon- og styrkeøvelser 1-3 g per uke! Sosialt, moro og utfordrende! Nivå tilpasses.

Vi hjelper deg å forbedre din fysiske form med oppbyggende bevegelsestrening for en bedre hverdag! Du får trent hele kroppen gjennom egenvektstrening, vektløfting, roing, løping, sykling, slynge og kjernefokus.

Jo flere økter, bedre utbytte! Utarbeidet av Personlig trener Thomas Hernes m/team Dagens økt. «Akkurat som en PT- light time!» sitert Elin Follesø, aktivt medlem/deltager.

Kjernesterk!

Ønsker du å jobbe mot en bedre kroppsholdning? Dette er klassen for deg deg som vil styrke din kjernemuskulatur, forbedre koordinasjon og muskelsamspill. Stram opp mage, gjør sterk rygg! Du blir godt ivaretatt gjennom nye og kreative styrke- og stabilitetsøvelser! Bruk av egen kropp, styrketrenings-utstyr & basisballer. Passer for alle!

Basisball Raw

Utvikle din styrke og kraft! Effektiv intervalltrening med medisinball – et konsept der alle som har trent litt kan være med. Du bestemmer tyngde på ballen, intensitet og tempo! Du utfordres på enkle funksjonelle utholdende øvelser! Basisball «Trening som funker! «

Basisball Centercore

Fokus, kjerne, kontroll, stabilitet og mobilitet. Intervalltrening med moderat intensitet, som vi anbefaler alle som liker å trene med basisballen. Flott klasse å delta på for å komme i gang med basistrening. Du kan utfordre deg selv så mye du ønsker!

Bodypump

Kom i form med Bodypump! Dette er klassen for deg som liker utholdende & forbrennende styrketrening til koreografert program & kul musikk fra Les Mills! Bodypump er kjent for sin «Rep effekt!» Mange repetisjoner og sammensatte øvelser med stang, manualer og egen kropp. Du bestemmer selv hvor mye vektbelastning du vil utfordre deg med. Klassen passer for alle! Instruktørene kjører samme program, som fornyes jevnlig! Dette er gøy!

Sprek Voksen

Velkommen til trening for den godt voksne! Klassen passer både for den trente og utrente, veiledning og tilrettelegging underveis. Du jobber mot å forbedre kondisjon og styrke. God holdning, balanse-, stabilitets- og mobilitetstrening er fokus underveis! Sosialt og kjekt, kaffen er klar! Trening og trivsel er viktig hos oss.

Tabata

Vi jobber mot bedret styrke og kondisjon i varierte intervaller med øvelser for hele kroppen. Tabata gir en øvelse i, og mulighet til å ta seg helt ut ved 20 sek arbeid / 10 sek pause i 8 runder. Her kan du jobbe opp mot høyintensitetsprinsipp! Bruk av egen kropp, step, stang, manualer og basisball m.m.

Tabata Styrke er en effektiv, men roligere utgave av Tabata Puls & Styrke. Anbefales både nybegynnere og deg som har trent litt fra før!

Mage/Core

Har du trent for deg selv først og ønsker litt drahjelp på mage/core/rygg? Kort 15 min økt – som absolutt alle kan være med på! Du finner den gjerne i combo med andre klasser.

Styrke med stang

Vi anbefaler styrketrening for alle! Effektive styrkeøvelser for hele kroppen. Her kan definitiv alle være med, men her, som på alle timer: Start rolig – bli kjent med øvelsene og legg så på mer vekter.

Generelt fokus med 8-12 repetisjoner i 2-4 set. Variasjoner av dette kan forekomme på ulike klasser.

Styrke / Styrke Superset

Intensive styrkeøkter med varierte intervall og effektive sammensetninger av øvelser! Vi bruker stenger – egenkroppsøvelser – strikk – manualer – basisballer m.m.

Zumba

Dans deg i form til latinske rytmer! Vi har det moro med ulike dansestiler!  Zumba Dance Fitness bedrer kondisjon og øker forbrenning gjennom ulike intensitetsintervaller i dansen! Variasjoner av enkle og effektive låter vs koordinering og høyere intensitet på andre låter. Ukens glade påfyll! Kom og prøv! Gøy energi gir deg et ekstra kick i hverdagen!

«It Works! Calorie-burning exercise in disguise! A total workout for everybody & every body!”

Yoga

Yoga anbefales alle! Dette er trening for kropp og sjel. Gjennom fokus på tilstedeværelse, pust og meditasjon, hjelper Yoga også deg å stresse ned. Du jobber med ulike posisjoner og fysiske øvelser. Du får styrket din holdning, økt din energi og forbedret balanse/bevegelighet. Avspenning til dempet belysning og rolig musikk avslutningsvis på alle klasser. Ulike typer Yoga kan sesongvis ses på appen vår. Namaste.

Step

Steptrening er gøy og supereffektivt til kul musikk! Du jobber mot forbedret kondisjon, kraft og styrket kjerne, med særlig god trening av sete og lår ved bruk av stepkassen. «Trappe»-trening gir god intensitet over tid og svettegaranti!

Step 30 og Step Intervall anbefales både for nybegynne og den erfarne step`er, med relativt enkle øvelse i sammensatte trinnkombinasjoner. Step i vei anbefales deg som har trent step og kan utfordre deg selv på høyere tempo og mer koordinering. «Bli svett, tren Step!»

Sykkel

Sykkeltrening/spinning i sal er super kondisjons- og utholdenhetstrening! Du bygger også utholdende styrke i bena!

Vi har klasser for alle, fra nybegynner på spinning til utesyklister! På appen vår kan du lese mer om vårt sykkeltilbud på klassene. Vi har god erfaring med Sunto Iqniter pulssystem og anbefaler deg å teste ut dette for oversikt og bedre styring av puls/soner underveis i spinningtimene. Instruktøren veileder deg og du vil oppleve nye spennende utfordringer!

Sykkelmovie

Hver hele klokketime starter en ny sykkelmovie! Unik virtuell egentreningsmulighet!

Alt du trenger å gjøre er å møte opp i god tid, slik at du er klar på sykkelen når movien starter. Ulike løyper med veiledning og intensitetstyring underveis. Du bestemmer din trening. Anbefales alle!

Slyngetrening

Slyngetrening er anbefalt alle!

Du forbedrer din styrke, stabilitet og balanse, samtidig som du får en god helkropps-trening med puls-opp! Slyngens ustabile moment, gjør at du får en helt unik påkobling av støttemusklatur, som gir deg stor treningsgevinst. Du kan utfordre deg hele tiden ved å regulere kroppsvinkeken ut ifra slyngen. Dette vil gjøre kjernemusklaturen sterkere og du jobber mot en bedret kroppsholdning.

Sprettrumpen!

Intensiv trening av rumpe og lår! Fullt fokus på spenst, sete & lår – øvelser, som bygger opp muskulatur i ønsket område! Bruk av blant annet slynger, stang, stepkasse og egen kropp! Aktivering av store og små muskelgrupper, gir god bonus-effekt på mage/kjernestyrke også!

Stretch – Body & Mind

På denne klassen har vi fokus på å løse opp i muskulatur og spenninger for økt bevegelighet. Du blir godt veiledet gjennom dynamiske mobilitetsøvelser, klassisk tøying, pust og avspenning. Timen inspirert av blant annet Yoga med dempet belysning til rolig musikk.